maandag 24 augustus 2009

Tumultueus Stukkenjagers weekendtoernooi

Tweeledige doelstelling dit jaar.

1. Voorbereiding komende seizoen;
2. Marco voorbijstreven qua rating.

Tja tumultueus is best een lastig woord en kan beter vervangen worden door Timo de kneus toernooi.
op deze link zijn mijn tegenstanders te zien.

Al te veel wil ik er niet over kwijt;

Ronde 1:
een kompleet overwicht met wit, verzandt in potremise stelling, waarbij mijn koning plots FC Knudde talenten gaat imiteren. Hij gaat Ć  la Jaap achter de vijandelijk pionnen staan en komt dus te laat op de terugspeelbal van Dirk :)

Ronde 2:

Een uiterst beroerde Grunfeld met zwart.

Ronde 3:
De witspeler gaat hier niet in op al mijn pionoffers met zwart in een Scandinaviƫr, uit frustatie rokeer in lang, de slotstelling is echter nog meer frusterend :(


Ik neem het de hoofdredactie (lees Rick) niet kwalijk als hier censuur wordt gehanteerd, ik zou de stelling niet plaatsen

Oh jeeh, tussendoor helemaal mijn bye vergeten te melden :)

Dus een ½ uit 4 op zaterdagavond

Ronde 5:


Tja redelijk talent uit Roosendaal, ga voortvarend te werk en kom prima te staan. Altans dat dacht ik zelf, met twee posionele pionoffers open ik de h-lijn en de diagonaal c1-h6.
Zwart speelde Kf7? en de onderstaande stelling kwam op het bord

Stelling na Kf7

Tja das vragen om problemen.
26. Th7 Dxh7 27. Pg5+ moet voldoende zijn toch? Kg7 28. Pxh7 Kxh7 29. Th1+ Kg7 zo nu even de tijd nemen om een krukzet te vinden 30. Ph5+? (Pe6+ paarschijnoffer is meteen uit, dit noemt men het Rietveld +9 syndroom) Kf7 31. Dh6

Stelling na 31. Dh6

Nog steeds uit lijkt me
31. .. P7e6 32. g4 Th8 33. De3 f4 34. Df3 Tad8 35. g5 haha Pd3+ 36. Kc2 Pxg5 37. Dg4 Tdg8 38. Df5+ Ke8 39. Pg7+ Kd8

Stelling na 39...Kd8

Zo moet wel weer voldoende zijn :)
Geloof het of geloof het niet,weldra staat de stelling -14!!!! Ja u leest het goed minus veertien, als volgt:

40. Txh8 Txh8 41. Dxg5 van geen kwaad bewust, zwart heeft hooguit wat schaakjes en als hij geluk heeft eeuwig schaak, dat is helaas buiten de waard gerekend. 41. .. Th1+
42 Kc2 en nu speelde mijn tegenstander inderdaad op eeuwig schaak, m.a.w. het is remise geworden maar 42. .. Pe1+ is helemaal uit, terug naar de onderste rij is aftrekschaak met dameverlies en Kd2 wordt gevorkt, hmmm.

Tja ronde 6


Ik durf niet zo goed meer er nog wat melden, ditmaal kwam ik tegen een andere Roosendaalse jeugdige speler niet verder dan + 2,7 maar nam remise door herhaling van zetten, misschien als ik van de week nog zin heb dat ik nog de winnende stelling uit deze partij laar zien.

Pffffff valse start en twintig punten op Marco verloren.

Leo

Geen opmerkingen: