zondag 25 oktober 2015

Weinig soeps dl.2. Rokado verliest bekerwedstrijd: 1-3

Afgelopen donderdag ging de wedstrijd tegen Souburg in het verre Zeeland verloren. Het werd 1-3. 
Hieronder een ouderwetse Leo-impressie:



Tja, met veel moeite deze stelling opgezet, de b3 pion - is een doorn in het oog van wit.
Ik rook niet alleen de overwinning, als een zweem van marihuana, roes, lag ik al in de schaakhemel. Eer was mijn loon, lauwerkrans kon al worden klaargelegd, wat kan hij nog doen tegen de dubbele dreiging Da6??!, wat ben ik toch briljant, edoch het slot waren drie trappen tegen mijn mannelijkheid, die om 2 minuten over 11 in een gehucht Soepburg ophield te bestaan, onverdoofde castratie zo moet dat ongeveer aanvoelen

1. Lxb3 hoe praktisch  L nou ik zie nog maar 1 kansje snel terug naar de b-lijn (1...Db6) en dan de loper van b7 weg en Toren naar b8, mooi plan 2. La4! LL gvd nou de loper moet van de b-lijn  2... Lc6 3. Txh6!! Kotsend gaf ik op
Wit zat nu parmantig te kijken en geef is ongelijk als je de stelling bekijkt,

Ik ging buiten voor het eerst sinds een jaar of 6 denk afkoelen, kon woedeaanval nauwelijks onderdrukken, en vooral kan ik dan alle goed bedoelde onzin verhalen over je had dit en dat en zus enz niet meer aanhoren, sta je daar in het gereformeerde dorp Soepburg iedereen slaap allang, want volgende dag roept de plicht, wat dat ook zijn mag. Nou heb ik toch even politieagent over een kruising mogen spelen, niemand aangehouden.

P.S: Noot van Stokvis en Hans niet Da6 maar La6 weas de juiste zet waarna wit in zijn karige tijd (4 min) de enige zet had moeten vinden, lastig want dat lijkt .. Le2 maar is het niet, wegens Lxe2 en dan wel Da6

Soepmans

Geen opmerkingen: