maandag 1 oktober 2007

Snelschaken in Waalwijk

Net terug uit Waalwijk waar bij een snelschaaktoernooi (10 min p.p.) een flink prijzengeld klaar lag voor de cracks. Speelde in de ochtend al OK, de afwerking helaas nog wat belabberd (stond toren voor tegen niemand minder dan Dirk van Dooren( wie zegt u? - red.) en Robin Swinkels excuseerde zich voor het niet aannemen van de remise, hij zei achteraf dat hij maar doorspeelde want als hij zou verliezen dan zou dat terecht zijn, hetgeen ik als compliment zag

Dirk van Dooren, afgekort: DVD

Haalde ondanks die de door mij gegeven kado’s toch nog 4 uit 7 en kwam daardoor in groep 3. Daar speelde o.a. Eric vd Doel die daar natuurlijk helemaal niet thuishoorde. Dat kwam doordat ze in zijn groep met zijn drieën gedeeld eerste werden en Doel zo dus in groep 3 terecht kwam. Iemand anders die eigenlijk ook een groep hoger hoorde was WGM Bianca Muhren:


Ik heb tegen haar net op d6 een loper geslagen waarna Bianca met haar dame mijn loper van e3 eraf slaat, dat had ze beter niet kunnen doen: 29. Pf5! Exf5 30. Te1+ en na een hoop gespartel de partij

Een ander slachtoffer was Jan Mascini:


Zwart ziet zich genoodzaakt terug te trekken met 10. .. Dc7 ik hoor Dirk zeggen, die meekeek, dat is verdacht. Daarop speelde ik 11.Lf4 Db6 weer weg dus 12.Pc4 ophoepelen Dc5 je mag nog blij zijn dat je dat veld hebt 13.Ld6 Lxd6 14.Pxd6+ Kf8 15.Pdxe4 Pxe4 16.Td8+ en snel mat

Groet Leo2

Geen opmerkingen: