maandag 7 april 2008

Watertoren toernooi begonnen

Vandaag is het 12e Watertoren toernooi van start gegaan. De naam van het toernooi heeft dit jaar de toevoeging Jan van der Kooij memorial gekregen, als eerbetoon aan de recent gestorven schaakliefhebber die zijn schaakclub met een behoorlijk legaat bedacht.
Het jaarlijks terugkerend evenement wordt georganiseerd door de Rotterdamse vereniging Erasmus (fusie van Hillegersberg, NRSG Wilhelm Steinitz en Schiebroek/Westen Regina). Speellocatie is het ouderwets aandoende schoolgebouw Melanchthon Schiebroek waar in totaal 7 ronden afgewerkt worden, met de maandag steeds als vaste speelavond. Het toernooi mag zich in een aanzienlijke populariteit verheugen: dit jaar doen er zo'n 55 schakers mee. Mannen als Spaan en Pietrov behoren in deze editie tot de favorieten.

Om mijn spelritme op peil te houden, heb ik besloten om voor het eerst in zoveel jaren weer mee te doen aan dergelijk schaaktoernooi. De speelzaal is voor mij makkelijk bereikbaar per fiets of met de tram, dus waarom ook niet.
Mijn eerste partij vanavond van dit toernooi was er helaas één om snel te vergeten. Dat zullen we dan maar doen. Ik won mijn partij. Punt uit.

Boven de gang aan de muur in het gebouw trof ik een monsterlijke en vooral schurftige , opgezette elandkop met gewei aan, van de bovenstaande foto. Het deed me direct denken aan de legendarische episode The Germans uit de comedyserie Fawlty Towers van John Cleese (Basil: It will lend the lobby a certain ambiance, Sybil. It has a touch of style about it. Sybil: It has a touch of mange about it). Als deze maar wèl blijft hangen...

Rick

Geen opmerkingen: