donderdag 22 november 2007

Nagekomen "anoniem" bericht

In het kader van de rouwverwerking het volgende bericht:

N.N. - Onderdelinden, Shah Mata - Rokado. Wit aan zet

1 Txf7 Txf7 2. De8+ Pf8 3 d7, g4
Dit krijg ik krijg ik nog wel op papier . Het staat nu + 8 en ik ging nu alleen maar op opgave wachten. Hij speelde nog g5-g4. Slaat ook nergens op, ik zag snel dat ik zonder risico een dame kon halen. Ik pakte die alvast en ging ermee zitten dreigen in de veronderstelling dat hij ging opgeven . Dat deed hij niet en alleen daarom sloeg ik op g4 (zo van nog eens extra zeer doen dat zelfs dit ook nog kan) , niet omdat ik iets gemist had, ik heb de stelling nauwelijks bekeken. Het gaat werkelijk nergens over . Bah ! 4. hxg4?? en je kunt hier om met Donner te spreken niet genoeg vraagtekens bij zetten . 4...Dxg4 . Ik probeer hier nu de haren uit mijn hoofd te trekken (dat ziet er niet uit maar is altijd nog beter dan de tafel omver gooien en gaan schelden) 5. Tg2 ,... het denkvermogen was op slag weg . 5...,Dxd7 6. De5 , Tg7 . Ik wilde nu aan de teamleider toestemming vragen om die toren onder te kotsen. Na nog een hoop geklooi ging de winst volkomen verdiend naar degene die het toekwam. Soms gaan dingen niet zoals je meent dat ze moeten gaan.
Een les die ik al zo vaak aan den lijve heb ondervonden, het zal niet de laatste keer zijn .

(anoniem)

Geen opmerkingen: