maandag 26 november 2007

Franks stressvrije vakantie in Tunesië

Ik ben weer terug van de vakantie in Tunesie. Het was fantastisch. Toen we aankwamen was het zeker 10 graden in de zon. Dat was natuurlijk een bittere pil. Maar na een dag was het weer heerlijk weer. Een graad of twintig. Toen kon ik weer lekker gaan doen waar ik goed in was. Een beetje aan het zwembad liggen, een pilsje laten komen. Een beetje schaken in de plaatselijke Hamam. Het zwembad onveilig maken. Een beetje flaneren over de boulevard van Hammamed (plaats waar we zaten). Mezelf een beetje laten afzetten door de plaatselijke verkopers. (Stelletje tuig). Een waterpijp kopen voor 20 dinar (12,60 euro). Een beetje naakt over het strand lopen. Er achter komen dat dat zwaar strafbaar is daar in Arabie. Door de Sahara cruisen op een kameel.

Frank met vriendin in de Sahara

Door de sahara rijden in een ouwe klote bus.(Ze noemden dat een comfort bus, maar telkens als ik uit de bus mocht moest mijn bloedsomloop weer op gang worden gebracht). Het personeel van het hotel was zo vriendelijk dat het haast ziekelijk was. In Tunesie praten ze Frans. Ze zijn daar zo afgericht in dat Hotel dat ieder personeelslid moest vragen hoe het ging. Een gemiddeld begin van de dag was dus als volgt: We staan op en lopen naar de ontbijtzaal. We komen eerst het kamermeisje tegen, het gesprek gaat als volgt:

KM (Kamermeisje) Ca va Monsieur et madame ?
F en M (Frank en Marian): Oui, ca va tres bien
KM: Vous etes content sur la temperature ici. Il fait chaud aujourd'hui
Nést ce pas?
F/M: Oui nous sommes content;
KM: Vous etes content sur la chambre et notre service?
F/M Oui nous sommes content.


Eindelijk lopen we verder, dan komen we de masseur tegen, het gesprek gaat als volgt:

M (Masseur) Ca va Monsieur et madame ?
F en M (Frank en Marian): Oui, ca va tres bien
M: Vous etes content sur la temperature ici. Il fait chaud aujourd'hui
Nést ce pas?
F/M: Oui nous sommes content;
M: Vous vouleze avoir un massage monsieur ? You look a bit stressed ? You play chess ? Yess ?
F/M: No, we don't want massage
M: How many times you say ?
F/M: NO WE DONT WANT MASSAGE
M: What you say, it is neccessary, You take three massages sir, You look
stress.
F/M No I don't want to be touched by you
M: What you say, you want massage this morning ?
F/M: Ok, but please fuck off then.
M; Ok, man, no stress, after my sea-soldwater under water massage you feel relieved.
M: Vous etes contents
F/M Oui nous sommes content.
M: Sie kommen aus Deutschland ?
F/M Yes


Na een half uur lopen we verder, eindelijk zijn we verlost van de masseur. Die denkt misschien dat het geld op mijn rug groeit omdat ik zo krom loop.
De uitbater. Nou ja, we moeten toch een daginvulling hebben, en als hij mijn konthaar eruit wil halen. Be my guest, zoals ze in het engels zeggen. We lopen verder, en nog geen minuut later komen we de kamelenjongen tegen.

KJ (kamelenjongen): Ca va Monsieur et madame ?
F en M (Frank en Marian): Oui, ca va tres bien
KJ: Vous etes content sur la temperature ici. Il fait chaud aujourd'hui
Nést ce pas?
F/M: Oui nous sommes content;
KJ: Vous vouleze rouler sur un drommedare ? You look a bit stressed ?
F/M: No, we don't want rouler on a drommedare
KJ: How many times you say ?
F/M: NO WE DONT WANT TO RIDE ON A CAMEL AND ALSO NOT ON A GOAT, PLEASE MAN GO AWAY, WE WANT TO EAT SOMETHING, IF WE GO ON, THERE WILL BE NO FOOD LEFT, YOU FUCK FACE.
KJ: What you say, it is neccessary, You take three ride on camel sir, You
look stress.
F/M No I don't want to be touched by a camel
KJ: What you say, you want to ride this morning ?
F/M: Ok, but please fuck off then.
KJ; Ok, man, no stress, after my camel ride through the sahara you feel
relieved.
KJ: Vous etes contents
F/M Oui nous sommes content.
KJ: Sie kommen aus Deutschland ?
F/M Yes
Het hotel was voorzien van alle gemakken

Ook daar zijn we dus weer vanaf, we sprinten nu naar de ontbijt zaal. We
zijn nog net op tijd voor sluitingstijd.We komen binnen en de kok komt naar ons toe.
K (Kok): Ca va Monsieur et madame ?
F en M (Frank en Marian): Oui, ca va tres bien
K: Vous etes content sur la temperature ici. Il fait chaud aujourd'hui
Nést ce pas?
F/M: Oui nous sommes content;
K: Sie kommen aus Deutschland nicht war ?
F/M: Nein, du Schwein, wir kommen aus Holland
K: O, Goede morgen mijnheer en mevrouw ?
F/M: Ja, goede morgen ja..
K: Allemachtig prachtig, Kijken, niet kopen.


Op dat moment kon ik mij niet meer beheersen, Ik heb toen een stokbrood
Van 1 meter lang anaal ingebracht bij die man. Don't fuck with the Frank.
Ik laat me niet op mijn kop zitten door die lui. Met die gemaakte vriendelijkheid van ze. Daar moet ik niets van hebben. Ze zijn alleen maar
uit op mijn dinars. Goed, de boodschap was duidelijk, We mochten gaan eten. De massages waren geboekt en we mochten met de kameel door de woestijn.

ALLES WAS CA VA BIEN DUS.

Maar aan alles komt een eind en dus ook aan de vakantie. EN WAT LEES IK TOT MIJN GROTE SCHRIK EN VERBAZING.

* Mensen als Hans van der Linden die denken dat ik alleen maar op vakantie ben;
* Mensen als Marco van der Linden die denken dat ik nooit bereikbaar ben.
* De bekerwedstrijd is gepland op 7 december.

7 DECEMBER, 7 DECEMBER. Dan wou ik net op vakantie naar Honduras.
Maar die heb ik dus mooi weer kunnen annuleren. Ik kreeg maar de helft van de vakantie terug. Want een schaakwedstrijd vonden ze bij Interpolis nou weer geen terechte reden voor het annuleren.

Dus zoals jullie zien heb ik best veel voor de Rocade (we heten Rokado, Frank -red.) over. Ik ben er dus bij op 7 december.

Groeten,

Frank

Geen opmerkingen: